case-rtl

RTL Nederland

Adverterenbijrtl.nl

RTL Nederland was op zoek naar een platform dat ondersteuning bood bij reclame-communicatie. Daarnaast moesten gegevens uit backend systemen, zonder tussenkomst van een content editor, automatisch worden weergegeven. RTL Nederland zocht tevens naar de mogelijkheid voor het tonen van dagschema’s met reclameblokken waarbij kijkcijfers onmiddellijk worden weergegeven. 

  • Achtergrond informatie
  • RTL Nederland is een allround mediabedrijf en landelijke marktleider met vier televisiezenders. RTL Nederland is één van Nederlands toonaangevende en meest onderscheidende mediabedrijven met een onafhankelijke nieuwsorganisatie en een groeiende rol op het gebied van digitale media

    RTL Nederland was op zoek naar een platform dat ondersteuning bied bij reclame-communicatie. Daarnaast moesten gegevens uit backend systemen, zonder tussenkomst van een content editor, automatisch worden weergegeven. RTL Nederland zocht tevens naar de mogelijkheid voor het tonen van dagschema’s met reclameblokken waarbij kijkcijfers onmiddellijk worden weergegeven. 
  • Wat hebben wij gedaan?
  • UXP-IT (toenmalig onderdeel van SWAT) ontwikkelde voor het televisiebedrijf RTL Nederland een nieuwe website. De nieuwe website bood bedrijven de kans om snel en eenvoudig informatie over adverteer- en inkoopmogelijkheden per zender van RTL op te zoeken.

    Programmering en Marktindex

    Middels het onderdeel programmering en marktindex kunnen adverteerders, op eenvoudige wijze, per maand zien wat de nieuwe programma's, programmaschema's en indexen zijn. De programmering en marktindex functionaliteit was, net als de gehele website, responsive. Hierdoor kon dit onderdeel perfect op een mobiel apparaat worden bekeken.

    Om drukkosten te besparen, hebben wij een zeer geavanceerde PDF generatie gemaakt. Hierdoor was RTL in staat om het reeds bestaande boekwerk (tariefkaart) te vervangen.


    TV dagschema's

    Middels een integratie met een van de backend-systemen van RTL, importeerde de website de benodigde informatie voor het weergeven van de TV-dagschema's. Aan de hand van de TV-dagschema's kunnen adverteerders zien welke reclameblokken tussen welke programma's beschikbaar zijn.

    Behalve de realisatie zijn wij vanaf 2013 tot 2017 verantwoordelijk geweest voor het beheer en onderhoud aan het systeem. Daarna heeft RTL de IT ontwikkelingen geïnternaliseerd.